Bytów: Przebudowa drogi powiatowej nr 1729G w miejscowości Ostrowite
Numer ogłoszenia: 293072 - 2012; data zamieszczenia: 09.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, woj. pomorskie, tel. 059 8222529, faks 059 8222529.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1729G w miejscowości Ostrowite.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1729G w miejscowości Ostrowite. Zakres prac obejmuję między innymi: 1) wykonanie robót przygotowawczych, rozbiórkowych i ziemnych: a) mechaniczne frezowanie nawierzchni asfaltowej na głębokości 5cm - 738,50 m2, b) rozebranie krawężników betonowych - 87,00 m, c) rozebranie mechaniczne nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych grubości 3 cm - 30,00 m2, 2) wykonanie krawężników i ław betonowych: a) krawężniki betonowe o wymiarach 15x30 cm na podsypce cementowo piaskowej - 308,00 m, b) krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15x22 cm na podsypce cementowo - piaskowej - 268,00 m3, c) ławy betonowe B-15 z oporem - 26,52 m3, 3) przebudowa jezdni: a) regulacja pionowa studni sanitarnych i wodociągowych - 7 szt, b) wykonanie koryta o głębokości 10 cm na poszerzeniach jezdni - 360,00 m2, c) wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa o grubości po zagęszczeniu 12 cm oraz podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20cm - 360,00 m2, d) oczyszczenie, skropienie oraz wykonanie warstwy wiążącej z mieszanek mineralno - bitumicznych - 498,50 m2, e) oczyszczenie, skropienie oraz wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno - bitumicznych - 2.182,00 m2, 4) wykonanie wysp -2 szt: a) wyrównanie mechaniczne istniejącej podbudowy mieszanką mineralno- asfaltową - 61,25 t, c) krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15x22 cm na ławie betonowej - 66,00 m, d) nawierzchnia z kostki granitowej nieregularnej o gr. 10 cm na podsypce cementowo - piaskowej i podbudowie betonowej B-20 - 50,00 m2, 5) wykonanie chodników: a) obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo - piaskowej 86,00 m, b) nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm, układane na podsypce cementowo - piaskowej i podbudowie z tłucznia łamanego o gr. 10 cm - 144,60 m2, c) rozebranie i ponowne ułożenie chodnika z nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm, układane na podsypce cementowo - piaskowej i podbudowie z tłucznia łamanego o gr. 10 cm - 153,00 m2, 6) wykonanie zjazdów: a) krawężniki betonowe i najazdowe na ławie betonowej - 57,50 m, b) opornik betonowy o wymiarach 12x25 na ławie betonowej - 91,50 m, c) nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm, układane na podsypce cementowo - piaskowej i podbudowie z tłucznia łamanego o gr. 15 cm - 94,00 m2, d) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych warstwa wiążąca ścieralna - 293,00 m2, 7) wykonanie zatoki autobusowej - 2 szt: a) wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa o grubości po zagęszczeniu 12 cm oraz podbudowy z betonu B-20 gr. 22 cm -205,20 m2, b) nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm, układane na podsypce cementowo - piaskowej - 205,20m2, 8) wykonanie muru oporowego z kamienia: a)rozebranie muru z kamienia - 9,99 m3, b) wykonanie muru oporowego z kamienia z odzysku na zaprawie cementowej - 8,27 m2, 9) roboty ziemne i wykończeniowe, 10) wykonanie oznakowania. Zamówienie obejmuje wykonanie robót, zgodnie z Przedmiarem Robót stanowiącym Załącznik Nr 7 oraz z Dokumentacją Projektową Załącznik Nr 8 do SIWZ. Dokumentacja projektowa jest chroniona prawem autorskim i nie może być wykorzystana w innym celu niż przygotowanie oferty w niniejszym postępowaniu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00-1, 45.11.27.30-1, 45.23.32.00-1, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.32.50-6, 45.23.32.90-8, 45.23.32.23-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, na czas związania z ofertą, wadium w wysokości 9.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione: a) w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w: PKO BP O/Bytów: nr 50 1020 4708 0000 7402 0004 4479 z dopiskiem - Wadium na przebudowę drogi powiatowej nr 1729G w miejscowości Ostrowite b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. W przypadku stwierdzenia, że wadium nie zostało wniesione w wyznaczonym czasie i formie, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy; 4. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonywania tej umowy; c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a odwołania zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 5. Z zastrzeżeniem pkt. 8, Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić wadium na pisemny wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5 ppkt b, c, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian do umowy: 1. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wykonania robót dodatkowych niemożliwych wcześniej do przewidzenia (realizowanych odrębną umową zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych podstawowych określonego w umowie. 2. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność zwiększenia zakresów rzeczowych elementów robót ujętych w formularzu cenowym (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Zamawiającego), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 3. Skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wprowadzenia zmian do technologii robót lub wprowadzenia robót zamiennych lub rezygnacji z wykonania niektórych elementów robót (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Zamawiającego) możliwe będzie skrócenie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 4. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na skutek zaistnienia siły wyższej. O interpretacji zdarzenia siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót z tego powodu, będzie decydował Zamawiający w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy. 5. Wzrostu wynagrodzenia wskutek zaistnienia okoliczności wynikających z postanowień w § 6 ust. 1 umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2012 godzina 09:55, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 2 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie