OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM |
Bytów: Przebudowa i modernizacja drogi powiatowej nr 1167G
Numer ogłoszenia: 65476 - 2016; data zamieszczenia: 23.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, woj. pomorskie, tel. 059 8222529, faks 059 8222529.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i modernizacja drogi powiatowej nr 1167G.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1167 G w miejscowości Trzebielino oraz modernizacja drogi powiatowej nr 1167G na odcinku granica powiatu - Bąkowo - Dolno w km 0+000 - 4+623 na długości L=4,623 km. Zakres prac kształtuje się następująco: 1. Przebudowa drogi powiatowej nr 1167G w miejscowości Trzebielino: - roboty pomiarowe - 90,00 m, - frezowanie nawierzchni bitumicznej grubości 4 cm - 136,00 m2 - mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni głębokości 30 cm - 71,70 m2, - ułożenie krawężników betonowych wtopionych o wymiarach 12x25 cm - 75,00 m - ława pod krawężniki betonowa z oporem - 3,75 m3, - podbudowa z kruszywa łamanego grubości 20 cm - 49,20 m2, - wyrównanie istniejącej p[odbudowy mieszanką mineralno - asfaltową - 9,75t, - regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - 4 szt, - mechaniczne oczyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej - 498,30 m2, - skropienie nawierzchni drogowej asfaltem - 547,50 m2, - nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna grubości 4 cm - 547,50 m2, 2. Modernizacja drogi powiatowej nr 1167G na odcinku granica powiatu - Bąkowo - Dolno w km 0+000 - 4+623 na długości L=4,623 km: - koryta wykonywane mechanicznie na poszerzeniach jezdni głębokości 25 cm - 132,00 m2, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 o grubości po zagęszczeniu 20 cm - 132,00 m2, - nawierzchnia na poszerzeniach z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowo - żwirowych - warstwa wiążąca grubości 4 cm - 120,00 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni z bitumu - 15.591,50 m2, - wyrównanie istniejącej nawierzchni zjazdów tłuczniem sortowanym zagęszczanym mechanicznie grubości 10 cm - 33,00 m3, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową przed ułożeniem warstwy wiążąco - wyrównawczej - 15.711,50 m2, - warstwa wyrównawcza układana na istniejącej nawierzchni o raz poszerzeniu mieszanką mineralno - asfaltową z wbudowaniem mechanicznym w ilości od 100 do125 kg/m2 wraz z wykonaniem wcinek - 1.990,31 t, - skropienie nawierzchni emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 15.711,50 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstwa ścieralna na gorąco typu BBTM - 15.711,50 m2, - mechaniczna ścinka poboczy grubości 10 cm - 300,00 m2, - mechaniczna ścinka poboczy grubości 5 cm - 5.400,00 m2, - pobocza o nawierzchni z kruszbetu 0-31,5 grubości 10 cm - 5.310,00 m2, - pobocza o nawierzchni z kruszywa naturalnego (pospółka) stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 o grubości 10 cm - 1.624,5m2, - wyrównanie istniejących zjazdów tłuczniem łamanym stabilizowanym mechanicznie 0-31,5 o średniej grubości 10 cm - 54.50 m3 - oczyszczenie rowu z namułu o grubości 30 cm z wyprofilowaniem skarp - 3.391,00 m. Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z Dokumentacją Projektową stanowiącą Załączniki Nr 9.1 i Nr 9.2 do niniejszej SIWZ.
II.1.5)
V |
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: |
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, na czas związania z ofertą, wadium w wysokości 20.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione: a) w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w: PKO BP O/Bytów: nr 50 1020 4708 0000 7402 0004 4479 z dopiskiem - Wadium na przebudowę i modernizację drogi powiatowej nr 1167G; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. W przypadku gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub Ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta ( banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (Beneficjenta) przedłożone w okresie obowiązywania gwarancji, zawierające oświadczenie, że wystąpiła jedna z okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy , b) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 4. W przypadku stwierdzenia, że wadium nie zostało wniesione w wyznaczonym czasie i formie, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy; 5. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonywania tej umowy; c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a odwołania zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 6. Z zastrzeżeniem pkt. 9, Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić wadium na pisemny wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5 ppkt. b, c, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian do umowy: 1. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wykonania robót dodatkowych niemożliwych wcześniej do przewidzenia (realizowanych odrębną umową zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych podstawowych określonych w umowie. 2. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność zwiększenia zakresów rzeczowych elementów robót ujętych w kosztorysie ofertowym (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Zamawiającego), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 3. Skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wprowadzenia zmian do technologii robót lub wprowadzenia robót zamiennych lub rezygnacji z wykonania niektórych elementów robót (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego) możliwe będzie skrócenie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 4. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na skutek zaistnienia siły wyższej. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne. 5. W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia przewiduje się przedłużenie terminu zakończenia robót w formie aneksu do umowy. 6. Wzrostu wynagrodzenia wskutek zaistnienia okoliczności wynikających z postanowień w § 6 ust. 1 umowy. 7. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) do wynagrodzenia netto, należnego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy, zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującą stawką tego podatku. 8. W zakresie terminu realizacji umowy: - opóźnienia w przekazaniu placu budowy przez Zamawiającego; - ujawnienia się wad/braków/błędów w dokumentacji projektowej skutkujących niemożliwością dochowania pierwotnego terminu realizacji umowy; - zmian dokumentacji projektowej, - ujawnienia się odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków podpowierzchniowych, geologicznych, gruntowych, hydrologicznych oraz wykopalisk archeologicznych. 9. W zakresie zmiany wynagrodzenia: - wykonania robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do Wykonania przedmiotu umowy; - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. 10. W zakresie innych zmian: - zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa; - zmiany w kolejności robót określonych w harmonogramie, - zmiana zakresu robót powierzonego podwykonawcom.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2016 godzina 11:50, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 2 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie