Przetarg nieograniczony na wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Bytów: Wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów
Numer ogłoszenia: 47766 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, woj. pomorskie, tel. 059 8222529, faks 059 8222529.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są wymagania dotyczące wykonania i odbioru dokumentacji projektowej wraz ze studium wykonalności dla budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów oraz zasad wykonania obowiązków pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych. Dokumentacja projektowa przebudowy połączenia obejmuje odcinek ok. 0,5 km. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie m.in.: 1. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, w tym: - wniosek wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia (KIP), - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (fakultatywnie). 2. Uzyskanie zezwolenia na zniszczenie chronionych gatunków roślin, zwierząt lub grzybów (fakultatywnie). 3. Dokumentacji geotechnicznej. 4. Inwentaryzacji stanu istniejącego. S. Analizy i prognozy ruchu. 6. Ocena bezpieczeństwa ruchu drogowego. 7. Konsultacji społecznych. 8. Uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych. 9. Uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych (fakultatywnie). 10. Wykonanie mapy sytuacyjno - wysokościowej do celów projektowych. 11. Projektu budowlanego wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami i decyzjami administracyjnymi oraz opracowanie materiałów do złożenia wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID), 12. Projektu wykonawczego wraz z: - przedmiarem robót, - projektem stałej organizacji ruchu. 13. Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 14. Kosztorysu ofertowego i inwestorskiego. 15. Studium wykonalności. 16. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji. 2. WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ INWESTYCJI 2.1. Uwarunkowania wynikające z zagospodarowania terenu istniejącego Droga Wojewódzka nr 209 ul. Drzymały jest drogą wyjazdową z Bytowa w kierunku Słupska i Sławna. Zlokalizowana jest na wzniesieniu. W ciągu ul. Drzymały znajduje się skrzyżowanie z ulicą Kwiatową. Na ul. Drzymały z jednej strony występuje zabudowa mieszkalna jednorodzinna, a z drugiej występuje skarpa i łąki. Teren przez, który ma przebiegać nowo projektowany odcinek drogi łączący ul. Polną z DW nr 209 jest podmokły, obecnie znajdują się tam łąki . Występuje też duża różnica wysokościowa pomiędzy DW nr 209 a ul. Prostą. 2.2. Charakterystyka projektowanej inwestycji 2.2.1. Przedmiot zadania inwestycyjnego a) Lokalizacja - województwo pomorskie, powiat bytowski, Gmina Bytów - początek projektowanego odcinka - skrzyżowanie ulicy Prostej i Tartacznej - koniec projektowanego odcinka - skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 209 z ulicą Kwiatową b) Zakres przedsięwzięcia Budowa połączenia drogi powiatowej ulicy Prostej z drogą wojewódzką nr 209 ulicą Drzymały na długości 250, oraz przebudowa drogi wojewódzkiej na długości 250 m (dojazd do ronda). Zakres robót obejmuje w szczególności: - budowa drogi o długości ok. 0,5 km, - budowa ronda czterowylotowego na wysokości obecnego skrzyżowania ulicy Drzymały (DW nr 209) oraz ulicy Kwiatowej, - jezdnia w przekroju ulicznym: szerokość 6,5 - 7,0 m - konstrukcja nawierzchni do 115 kN/oś, - budowa lub przebudowa pozostałych obiektów inżynierskich, w tym przepustów i konstrukcji oporowych, - uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę budynków zlokalizowanych na działce nr 186 obręb 103 Bytów ( jeśli zajdzie taka potrzeba), - budowa lub przebudowa obiektów budowlanych, w tym obiektów małej architektury (przepusty, murki oporowe, ogrodzenia, schody, konstrukcje wsporcze itd.), w zakresie umożliwiającym poprawne wykonanie zaprojektowanych elementów drogi, - przebudowa lub budowa zjazdów, - zapewnienie poprawnego odwodnienia drogi, w tym przebudowa lub budowa rowów drogowych, przebudowa lub budowa kanalizacji deszczowej, budowa drenaży, - budowa i przebudowa oświetlenia drogowego, - przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego w zakresie wynikającym z potrzeb przedmiotowej inwestycji oraz uzasadnionych wymogów poszczególnych administratorów sieci, - wykonanie urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, wygrodzeń, tuneli ochronnych, w zakresie wynikającym z decyzji środowiskowej, - inwentaryzacja i gospodarka drzewostanem wraz z projektem wycinki drzew i krzewów, - zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, - wykonanie ekspertyzy technicznej budynków znajdujących się na działce nr 186 obręb 103 Bytów z oceną stanu technicznego i wpływem na ich stan techniczny w trakcie eksploatacji nowo wybudowanej drogi. Uwaga: Jeżeli na projektowanym odcinku drogi nie będzie możliwe spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, to należy uzyskać odstępstwo od wymogów ww. Rozporządzenia. Pozostałe informacje dotyczące zagospodarowania pasa drogowego, terenu przyległego i uwarunkowań realizacyjnych Wykonawca uzyska w ramach wykonania Umowy. 2.3. Wymagania ogólne dla projektowanych obiektów i urządzeń budowlanych 1) Obiekt budowlany i związane z nim urządzenia budowlane należy projektować w sposób zapewniający formę architektoniczną dostosowaną do krajobrazu i otaczającej zabudowy. 2) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować zgodnie z: a) przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, b) zasadami wiedzy technicznej. Gdziekolwiek w Specyfikacjach technicznych powołane są konkretne przepisy, normy, wytyczne i katalogi, które spełniać mają opracowania projektowe, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych przepisów, norm, wytycznych i katalogów. 3) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować tak, aby zapewnić optymalną ekonomiczność budowy i eksploatacji. 4) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować z zapewnieniem wymagań ustawy o odpadach. 5) Konstrukcję chodników i ścieżek rowerowych należy projektować uwzględniając możliwość postoju na nich pojazdów o masie do 2,5 t oraz poruszania się pojazdów oczyszczających chodnik lub drogę rowerową. 6) Ścieżki rowerowe należy projektować z zachowaniem ciągłości drogi dla rowerów na zjazdach i przy przecięciu drogi podporządkowanej. W tym celu należy stosować m.in. następujące rozwiązania: a) ciągłość nawierzchni rowerowej na zjazdach, b) wyniesienie przejazdu rowerowego, c) przybliżanie drogi dla rowerów do krawędzi jezdni na skrzyżowaniach o małym ruchu, d) wcześniejsze odginanie ścieżki dla rowerów na skrzyżowaniu w celu poprowadzenia jej prostopadle do wlotu podporządkowanego. 2.4. Wymagania użytkowe dla projektowanych obiektów i urządzeń budowlanych W dokumentacji projektowej mają być spełnione niżej przedstawione wymagania Zamawiającego, dotyczące cech użytkowych obiektów drogowych, obiektów inżynierskich, innych obiektów, infrastruktury technicznej, urządzeń ochrony środowiska i innych urządzeń. I. Obiekty drogowe 1) klasa drogi - droga wojewódzka klasy Z, 2) prędkość projektowa - zgodnie z normatywem, 3) dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 115 kN/oś, 4) przekrój poprzeczny - szerokość jezdni 6,5- 7m w przekroju ulicznym - chodniki/drogi rowerowe/ciągi pieszo-rowerowe. 5) pozostałe elementy zgodnie z normatywem. II. Obiekty inżynierskie projektowane - w ciągu drogi projektowane obiekty mostowe i przepusty powinny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. a) Obiekty mostowe powinny być zaprojektowane na klasę obciążenia co najmniej B (jeśli zajdzie potrzeba). b) Pomosty obiektów mostowych powinny być zaprojektowane: - na klasę obciążenia A, - na obciążenie pojazdem specjalnym (STANAG 2021) - co najmniej klasy 100. III. Infrastruktura techniczna w pasie drogowym związana i nie związana z drogą powinna zostać zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami. IV. Urządzenia ochrony środowiska Ekrany akustyczne i inne urządzenia z racji swej konstrukcji, miejsca ustawienia nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto urządzenia ochrony środowiska powinny posiadać następujące cechy użytkowe: 1) Ekrany akustyczne - Zaprojektowane ekrany mają stanowić skuteczne zabezpieczenie obiektów lub terenów podlegających ochronie przed hałasem w porze dziennej i w porze nocnej. Zaprojektowane ekrany mają zapewnić pochłanianie lub odbijanie fali akustycznej umożliwiające spełnienie wymaganego przepisami dopuszczalnego poziomu hałasu. Konstrukcje ekranów muszą spełniać wymagania estetyczno-krajobrazowe. Ekrany akustyczne, z racji swojej konstrukcji i miejsca ustawienia, nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na ekranach przezroczystych należy zastosować nadruk w formie pasów lub ptaków lub innych rozwiązań skutecznie minimalizujących ryzyko zderzenia się ptaków z ekranami. 2) Urządzenia podczyszczania wód opadowych - Zaprojektowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych mają: skutecznie zatrzymywać zanieczyszczenia mechaniczne i zawiesiny, powodować przyspieszenie rozkładu niektórych zanieczyszczeń organicznych oraz powodować asymilację zanieczyszczeń eutroficznych wody powierzchniowej. Zastosowane rozwiązania projektowe mają wyeliminować lub ograniczyć do wymaganych normami ilości substancje ropopochodne z wód opadowych i roztopowych wprowadzanych do środowiska. 3) Ogrodzenia dla zwierząt - Ogrodzenia dla zwierząt mają być tak zaprojektowane, aby skutecznie chroniły zwierzęta dziko żyjące i hodowlane przed wtargnięciem na drogę. 4) Przejścia dla zwierząt - mają być tak zaprojektowane, aby umożliwiały wybranym gatunkom bezpieczne pokonanie barier komunikacyjnych, jakie tworzą drogi najwyższych klas funkcjonalno-technicznych. Przejścia dla zwierząt poza cechami biotopów sąsiadujących z pasem drogowym, muszą uwzględniać skład gatunkowy fauny oraz preferencje dominujących gatunków. 5) Tunele i przekrycia ochronne - należy tak projektować, aby spełnić następujące cele: - ochrony przeciwhałasowej, ochrony przed zanieczyszczeniem powietrza w najbliższym otoczeniu zabudowy mieszkaniowej; - ochrony krajobrazu oraz tworzeniu warunków dla bezkolizyjnej migracji dużych zwierząt na terenach niezabudowanych (mosty biologiczne). Tunele i przekrycia ochronne z racji swej konstrukcji i miejsca ustawienia nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2.5. Materiały do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń Wykonawca zaprojektuje w opracowaniach projektowych zastosowanie takich nowoczesnych materiałów do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń, które spełniają wymagania obowiązujących przepisów oraz są zgodne z wymaganiami norm i z zasadami wiedzy technicznej. Ponadto Wykonawca weźmie pod uwagę wymagania Zamawiającego dotyczące materiałów do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń, które zostały określone w innych Specyfikacjach technicznych. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w rozdziale I SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.32.23.00-4, 71.35.40.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, na czas związania z ofertą, wadium w wysokości 4.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione: a) w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w: PKO BP O/Bytów: nr 50 1020 4708 0000 7402 0004 4479 z dopiskiem - Wadium na wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie przepisu art.144 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty w zakresie: a) terminu wykonania przedmiotu umowy, za obopólną zgodą stron, w następujących przypadkach: - w związku z przedłużającymi się uzgodnieniami branżowymi, które są niezbędne do zakończenia opracowania dokumentacji projektowej i wystąpienia o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, - w związku z przedłużającym się postępowaniem o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia trwających dłużej niż 3 miesiące, - w wyniku rozszerzenia warunków technicznych koniecznych do uwzględnienia na etapie projektowania, - z uwagi na nieuregulowany stan prawny działek wchodzących w zakres inwestycji oraz ze względu na przedłużającą się procedurę związaną z zatwierdzeniem projektu podziału tych działek, - wystąpienia zamówień dodatkowych lub uzupełniających niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia. b) zmiany wysokości wynagrodzenia za przedmiot umowy w następujących przypadkach: - wystąpienia prac zamiennych lub robót dodatkowych, - ograniczenia przedmiotu umowy przez Zamawiającego, - wykonania dodatkowych podziałów geodezyjnych działek, - zmiany stawki podatku VAT, c) zmianę zakresu zamówienia w związku z wystąpieniem prac zamiennych lub robót dodatkowych. 2. Przyjmuje się zasadę, że zmiana umowy w zakresie terminu musi wynikać z czynników obiektywnych, których wykonawca nie mógł przewidzieć przyjmując ogólnie istnienie niezbędnych, zgodnych ze stanem faktycznym dokumentów i tryb ich obiegu, kompletność materiałów wyjściowych i czas niezbędny na uzgodnienia z właściwymi instytucjami (wraz z czynnościami administracyjnymi uprawnionych organów). 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki:

  • Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.doc 
  • Załączniki nr 1-7 do SIWZ.doc 
  • Załączniki nr 1-7 do SIWZ.pdf 
  • Załącznik nr 8 Mapa ewidencyjna.pdf 
  • Załącznik nr 9 Pismo z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.pdf 
  • Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.pdf 
  • Pytanie i odpowiedź.pdf