Przetarg nieograniczony na poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie - Biuletyn Informacji Publicznej Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie

Biuletyn Informacji PublicznejZarząd Dróg Powiatowych w Bytowie

Przetarg nieograniczony na poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

 Inwestycja będzie dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach "NARODOWEGO PROGRAMU PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH  - ETAP II   BEZPIECZEŃSTWO – DOSTĘPNOŚĆ – ROZWÓJ (EDYCJA 2015)  

Bytów: Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie
Numer ogłoszenia: 35504 - 2015; data zamieszczenia: 17.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, woj. pomorskie, tel. 059 8222529, faks 059 8222529.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie. Zamówienie obejmuje modernizację następujących dróg powiatowych: 1. 1724G na odcinku Zagony - Tuchomie na długości 5,75 km Zakres prac obejmuje: - wykonanie poszerzenia jezdni na długości 3,47 km o zmiennej szerokości od 0,6 mb do 1,6 mb w ilości 3.302 m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą wiążącą asfaltową na poszerzeniu grubości 4 cm - 2.955 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 23.005 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 25.960 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 100 kg/m m2 - 2.596 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 25.960 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 25.960 m2, - wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 grubości 10 cm - 6.330 m2. - wykonanie remontu odwodnienia w miejscowości Nowe Huty. 2. 1725G na odcinku Masłowice Tuchomskie - Tuchomie na długości 3,245 km Zakres prac obejmuje: - wykonanie poszerzenia jezdni na długości 350 m o szerokości 1,1 mb w ilości 385 m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą wiążącą asfaltową na poszerzeniu grubości 4 cm - 350 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 12.780 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 13.130 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 75 kg/m2 - 984,75 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 13.130 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM -13.130 m2, 3. 1726G na odcinku Tuchomie - Tągowie na długości 5,0 km Zakres prac obejmuje: -wykonanie obustronne ścinki poboczy na długości 3,95 km o szerokości 1,5 m - 11.850 m2 - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 25.715 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 25.715 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości - 2.422,38 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 25.715 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 25.715 m2, - wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 grubości 10 cm - 3.950 m2, - wykonanie remontu odwodnienia w miejscowości Tągowie. 4. 1727G na odcinku Tuchomko - Brynki Rekowskie na długości 1,0 km Zakres prac obejmuje: - wykonanie poszerzenia jezdni na długości 650 m o szerokości 0,6 mb w ilości 390 m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą wiążącą asfaltową na poszerzeniu grubości 4 cm - 325 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 4.000 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 4.325 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 125 kg/ m2 - 540,63 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 4.325 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 4.325 m2, - wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 grubości 10 cm - 1.000 m2. 5. 1728G na odcinku Tuchomie - Piaszno na długości 2,09 km Zakres prac obejmuje: - rozbiórka zjazdów z kostki betonowej grubości 8 cm - 109,5 m2, - rozebranie krawężników betonowych - 113 mb, - wykonanie poszerzenia jezdni na długości 700 m i szerokości 1,6 mb w ilości 1.120 m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą wiążącą asfaltową na poszerzeniu grubości 4 cm - 1.050 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 7.315 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 7.315 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 75 kg/ m2 - 627,38 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 8.365 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 8.365 m2, - wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 grubości 10 cm - 2.785 m2. 6. 1730G na odcinku od DK Nr 20 Trzebiatkowo - Ciemno na długości 5,1 km Zakres prac obejmuje:, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 25.500 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 25.500 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 75 kg/ m2 - 1.912,5 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 25.500 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 25.500 m2. 7. 1766G na odcinku Rozjazd - Kramarzyny na długości na długości 5,345 km Zakres prac obejmuje: - wykonanie poszerzenia jezdni na długości 2,73 km i szerokości 1,1 mb w ilości 3.003 m2, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą wiążącą asfaltową na poszerzeniu grubości 4 cm - 2.730 m2, - oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 21.474,2 m2, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową pod warstwę wiążąco - wyrównawczą - 24.204,2 m2 , - ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni oraz poszerzeniu z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 75 kg/ m2 - 1.112,82 t , - skropienie emulsją modyfikowaną przed ułożeniem cienkiej warstwy ścieralnej - 24.204,20 m2, - wykonanie warstwy ścieralnej grubości 1,5 cm - cienka warstw ścieralna na gorąco typy BBTM - 24.204,20 m2, - wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 grubości 10 cm - 3.000 m2. Zadanie zostanie podzielone na II etapy realizacji. I Etap obejmować będzie modernizację dróg powiatowych nr: 1.1724G na docinku Zagony - Tuchomie na długości 5,75 km 2.1725G na odcinku Masłowice Tuchomskie - Tuchomie na długości 3,245 km 3. 1726G na odcinku Tuchomie - Tągowie na długości 5,0 km II Etap obejmować będzie modernizację dróg powiatowych nr: 1. 1727G na odcinku Tuchomko - Brynki Rekowskie na długości 1,0 km 2. 1728G na odcinku Tuchomie - Piaszno na długości 2,09 km 3. 1730G na odcinku od DK Nr 20 - Trzebiatkowo - Ciemno na długości 5,1 km 4. 1766G na odcinku Rozjazd - Kramarzyny na długości na długości 5,345 km. Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z Dokumentacją Projektową stanowiącą Załącznik Nr 10, Przedmiarem Robót stanowiącym Załącznik Nr 11 oraz Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącymi Załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, na czas związania z ofertą, wadium w wysokości 140.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione: a) w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w: PKO BP O/Bytów: nr 50 1020 4708 0000 7402 0004 4479 z dopiskiem - Wadium na poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez modernizację dróg powiatowych na terenie gminy Tuchomie b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: a) posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenie w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy;
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj: wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 roboty w branży drogowej o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto każda odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Wykonawca poda ich rodzaj, wartość oraz datę i miejsce wykonania (wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ). Wykonawca musi również dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uprawnionymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (wzór stanowi Załącznik nr 4) w specjalnościach: - Kierownik budowy pełniący równocześnie funkcje kierownika robót dla branży drogowej bez ograniczeń
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian do umowy: 1. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wykonania robót dodatkowych niemożliwych wcześniej do przewidzenia (realizowanych odrębną umową zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych podstawowych określonego w umowie. 2. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność zwiększenia zakresów rzeczowych elementów robót ujętych w kosztorysie ofertowym (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Zamawiającego), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 3. Skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wprowadzenia zmian do technologii robót lub wprowadzenia robót zamiennych lub rezygnacji z wykonania niektórych elementów robót (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego) możliwe będzie skrócenie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie. 4. Wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na skutek zaistnienia siły wyższej. O interpretacji zdarzenia siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót z tego powodu, będzie decydował Zamawiający w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy. 5. W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia przewiduje się przedłużenie terminu zakończenia robót w formie aneksu do umowy. 6. Wzrostu wynagrodzenia wskutek zaistnienia okoliczności wynikających z postanowień w § 6 ust. 1 umowy. 7. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) do wynagrodzenia netto, należnego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy, zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującą stawką tego podatku.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2015 godzina 11:50, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

UWAGA: ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE, ŻE W ZWIĄZKU ZE ZMIANĄ OGŁOSZENIA NIE PRZEDŁUŻA TERMINU SKŁADANIA OFERT.

Załączniki:

Autor dokumentu: Danuta Karpińska
Udostępnił: Janusz Mortas (2015-02-27, godz. 10:57)
Modyfikacja: Janusz Mortas (2015-04-15, godz. 13:59)
Odwiedzin: 3374