OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM |
Bytów: Wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów
Numer ogłoszenia: 47766 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, woj. pomorskie, tel. 059 8222529, faks 059 8222529.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są wymagania dotyczące wykonania i odbioru dokumentacji projektowej wraz ze studium wykonalności dla budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów oraz zasad wykonania obowiązków pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych. Dokumentacja projektowa przebudowy połączenia obejmuje odcinek ok. 0,5 km. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie m.in.: 1. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, w tym: - wniosek wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia (KIP), - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (fakultatywnie). 2. Uzyskanie zezwolenia na zniszczenie chronionych gatunków roślin, zwierząt lub grzybów (fakultatywnie). 3. Dokumentacji geotechnicznej. 4. Inwentaryzacji stanu istniejącego. S. Analizy i prognozy ruchu. 6. Ocena bezpieczeństwa ruchu drogowego. 7. Konsultacji społecznych. 8. Uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych. 9. Uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych (fakultatywnie). 10. Wykonanie mapy sytuacyjno - wysokościowej do celów projektowych. 11. Projektu budowlanego wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami i decyzjami administracyjnymi oraz opracowanie materiałów do złożenia wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID), 12. Projektu wykonawczego wraz z: - przedmiarem robót, - projektem stałej organizacji ruchu. 13. Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 14. Kosztorysu ofertowego i inwestorskiego. 15. Studium wykonalności. 16. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji. 2. WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ INWESTYCJI 2.1. Uwarunkowania wynikające z zagospodarowania terenu istniejącego Droga Wojewódzka nr 209 ul. Drzymały jest drogą wyjazdową z Bytowa w kierunku Słupska i Sławna. Zlokalizowana jest na wzniesieniu. W ciągu ul. Drzymały znajduje się skrzyżowanie z ulicą Kwiatową. Na ul. Drzymały z jednej strony występuje zabudowa mieszkalna jednorodzinna, a z drugiej występuje skarpa i łąki. Teren przez, który ma przebiegać nowo projektowany odcinek drogi łączący ul. Polną z DW nr 209 jest podmokły, obecnie znajdują się tam łąki . Występuje też duża różnica wysokościowa pomiędzy DW nr 209 a ul. Prostą. 2.2. Charakterystyka projektowanej inwestycji 2.2.1. Przedmiot zadania inwestycyjnego a) Lokalizacja - województwo pomorskie, powiat bytowski, Gmina Bytów - początek projektowanego odcinka - skrzyżowanie ulicy Prostej i Tartacznej - koniec projektowanego odcinka - skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 209 z ulicą Kwiatową b) Zakres przedsięwzięcia Budowa połączenia drogi powiatowej ulicy Prostej z drogą wojewódzką nr 209 ulicą Drzymały na długości 250, oraz przebudowa drogi wojewódzkiej na długości 250 m (dojazd do ronda). Zakres robót obejmuje w szczególności: - budowa drogi o długości ok. 0,5 km, - budowa ronda czterowylotowego na wysokości obecnego skrzyżowania ulicy Drzymały (DW nr 209) oraz ulicy Kwiatowej, - jezdnia w przekroju ulicznym: szerokość 6,5 - 7,0 m - konstrukcja nawierzchni do 115 kN/oś, - budowa lub przebudowa pozostałych obiektów inżynierskich, w tym przepustów i konstrukcji oporowych, - uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę budynków zlokalizowanych na działce nr 186 obręb 103 Bytów ( jeśli zajdzie taka potrzeba), - budowa lub przebudowa obiektów budowlanych, w tym obiektów małej architektury (przepusty, murki oporowe, ogrodzenia, schody, konstrukcje wsporcze itd.), w zakresie umożliwiającym poprawne wykonanie zaprojektowanych elementów drogi, - przebudowa lub budowa zjazdów, - zapewnienie poprawnego odwodnienia drogi, w tym przebudowa lub budowa rowów drogowych, przebudowa lub budowa kanalizacji deszczowej, budowa drenaży, - budowa i przebudowa oświetlenia drogowego, - przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego w zakresie wynikającym z potrzeb przedmiotowej inwestycji oraz uzasadnionych wymogów poszczególnych administratorów sieci, - wykonanie urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, wygrodzeń, tuneli ochronnych, w zakresie wynikającym z decyzji środowiskowej, - inwentaryzacja i gospodarka drzewostanem wraz z projektem wycinki drzew i krzewów, - zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, - wykonanie ekspertyzy technicznej budynków znajdujących się na działce nr 186 obręb 103 Bytów z oceną stanu technicznego i wpływem na ich stan techniczny w trakcie eksploatacji nowo wybudowanej drogi. Uwaga: Jeżeli na projektowanym odcinku drogi nie będzie możliwe spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, to należy uzyskać odstępstwo od wymogów ww. Rozporządzenia. Pozostałe informacje dotyczące zagospodarowania pasa drogowego, terenu przyległego i uwarunkowań realizacyjnych Wykonawca uzyska w ramach wykonania Umowy. 2.3. Wymagania ogólne dla projektowanych obiektów i urządzeń budowlanych 1) Obiekt budowlany i związane z nim urządzenia budowlane należy projektować w sposób zapewniający formę architektoniczną dostosowaną do krajobrazu i otaczającej zabudowy. 2) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować zgodnie z: a) przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, b) zasadami wiedzy technicznej. Gdziekolwiek w Specyfikacjach technicznych powołane są konkretne przepisy, normy, wytyczne i katalogi, które spełniać mają opracowania projektowe, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych przepisów, norm, wytycznych i katalogów. 3) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować tak, aby zapewnić optymalną ekonomiczność budowy i eksploatacji. 4) Obiekty budowlane i urządzenia należy projektować z zapewnieniem wymagań ustawy o odpadach. 5) Konstrukcję chodników i ścieżek rowerowych należy projektować uwzględniając możliwość postoju na nich pojazdów o masie do 2,5 t oraz poruszania się pojazdów oczyszczających chodnik lub drogę rowerową. 6) Ścieżki rowerowe należy projektować z zachowaniem ciągłości drogi dla rowerów na zjazdach i przy przecięciu drogi podporządkowanej. W tym celu należy stosować m.in. następujące rozwiązania: a) ciągłość nawierzchni rowerowej na zjazdach, b) wyniesienie przejazdu rowerowego, c) przybliżanie drogi dla rowerów do krawędzi jezdni na skrzyżowaniach o małym ruchu, d) wcześniejsze odginanie ścieżki dla rowerów na skrzyżowaniu w celu poprowadzenia jej prostopadle do wlotu podporządkowanego. 2.4. Wymagania użytkowe dla projektowanych obiektów i urządzeń budowlanych W dokumentacji projektowej mają być spełnione niżej przedstawione wymagania Zamawiającego, dotyczące cech użytkowych obiektów drogowych, obiektów inżynierskich, innych obiektów, infrastruktury technicznej, urządzeń ochrony środowiska i innych urządzeń. I. Obiekty drogowe 1) klasa drogi - droga wojewódzka klasy Z, 2) prędkość projektowa - zgodnie z normatywem, 3) dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 115 kN/oś, 4) przekrój poprzeczny - szerokość jezdni 6,5- 7m w przekroju ulicznym - chodniki/drogi rowerowe/ciągi pieszo-rowerowe. 5) pozostałe elementy zgodnie z normatywem. II. Obiekty inżynierskie projektowane - w ciągu drogi projektowane obiekty mostowe i przepusty powinny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. a) Obiekty mostowe powinny być zaprojektowane na klasę obciążenia co najmniej B (jeśli zajdzie potrzeba). b) Pomosty obiektów mostowych powinny być zaprojektowane: - na klasę obciążenia A, - na obciążenie pojazdem specjalnym (STANAG 2021) - co najmniej klasy 100. III. Infrastruktura techniczna w pasie drogowym związana i nie związana z drogą powinna zostać zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami. IV. Urządzenia ochrony środowiska Ekrany akustyczne i inne urządzenia z racji swej konstrukcji, miejsca ustawienia nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto urządzenia ochrony środowiska powinny posiadać następujące cechy użytkowe: 1) Ekrany akustyczne - Zaprojektowane ekrany mają stanowić skuteczne zabezpieczenie obiektów lub terenów podlegających ochronie przed hałasem w porze dziennej i w porze nocnej. Zaprojektowane ekrany mają zapewnić pochłanianie lub odbijanie fali akustycznej umożliwiające spełnienie wymaganego przepisami dopuszczalnego poziomu hałasu. Konstrukcje ekranów muszą spełniać wymagania estetyczno-krajobrazowe. Ekrany akustyczne, z racji swojej konstrukcji i miejsca ustawienia, nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na ekranach przezroczystych należy zastosować nadruk w formie pasów lub ptaków lub innych rozwiązań skutecznie minimalizujących ryzyko zderzenia się ptaków z ekranami. 2) Urządzenia podczyszczania wód opadowych - Zaprojektowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych mają: skutecznie zatrzymywać zanieczyszczenia mechaniczne i zawiesiny, powodować przyspieszenie rozkładu niektórych zanieczyszczeń organicznych oraz powodować asymilację zanieczyszczeń eutroficznych wody powierzchniowej. Zastosowane rozwiązania projektowe mają wyeliminować lub ograniczyć do wymaganych normami ilości substancje ropopochodne z wód opadowych i roztopowych wprowadzanych do środowiska. 3) Ogrodzenia dla zwierząt - Ogrodzenia dla zwierząt mają być tak zaprojektowane, aby skutecznie chroniły zwierzęta dziko żyjące i hodowlane przed wtargnięciem na drogę. 4) Przejścia dla zwierząt - mają być tak zaprojektowane, aby umożliwiały wybranym gatunkom bezpieczne pokonanie barier komunikacyjnych, jakie tworzą drogi najwyższych klas funkcjonalno-technicznych. Przejścia dla zwierząt poza cechami biotopów sąsiadujących z pasem drogowym, muszą uwzględniać skład gatunkowy fauny oraz preferencje dominujących gatunków. 5) Tunele i przekrycia ochronne - należy tak projektować, aby spełnić następujące cele: - ochrony przeciwhałasowej, ochrony przed zanieczyszczeniem powietrza w najbliższym otoczeniu zabudowy mieszkaniowej; - ochrony krajobrazu oraz tworzeniu warunków dla bezkolizyjnej migracji dużych zwierząt na terenach niezabudowanych (mosty biologiczne). Tunele i przekrycia ochronne z racji swej konstrukcji i miejsca ustawienia nie powinny ograniczać widoczności i nie powinny stwarzać dodatkowych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2.5. Materiały do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń Wykonawca zaprojektuje w opracowaniach projektowych zastosowanie takich nowoczesnych materiałów do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń, które spełniają wymagania obowiązujących przepisów oraz są zgodne z wymaganiami norm i z zasadami wiedzy technicznej. Ponadto Wykonawca weźmie pod uwagę wymagania Zamawiającego dotyczące materiałów do wykonania obiektów budowlanych i urządzeń, które zostały określone w innych Specyfikacjach technicznych. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w rozdziale I SIWZ..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.32.23.00-4, 71.35.40.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, na czas związania z ofertą, wadium w wysokości 4.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione: a) w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego w: PKO BP O/Bytów: nr 50 1020 4708 0000 7402 0004 4479 z dopiskiem - Wadium na wykonanie dokumentacji projektowej budowy połączenia drogi powiatowej nr 1796G ulica Prosta z DW nr 209 w miejscowości Bytów b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: a) posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawcy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: a) wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali minimum 2 projekty w branży drogowej wraz z rondem oraz 2 projekty w branży mostowej odpowiadające zakresem przedmiotowi zamówienia z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawcy wykażą, że dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uprawnionymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w projektowaniu w specjalnościach: - Projektant dla branży drogowej - 2 osoby, - Projektant dla branży sanitarnej - kanalizacja deszczowa - 2 osoby , - Projektant dla branży mostowej - 2 osoby, - Projektant dla branży elektrycznej - 2 osoby
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja i rękojmia - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie przepisu art.144 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty w zakresie: a) terminu wykonania przedmiotu umowy, za obopólną zgodą stron, w następujących przypadkach: - w związku z przedłużającymi się uzgodnieniami branżowymi, które są niezbędne do zakończenia opracowania dokumentacji projektowej i wystąpienia o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, - w związku z przedłużającym się postępowaniem o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia trwających dłużej niż 3 miesiące, - w wyniku rozszerzenia warunków technicznych koniecznych do uwzględnienia na etapie projektowania, - z uwagi na nieuregulowany stan prawny działek wchodzących w zakres inwestycji oraz ze względu na przedłużającą się procedurę związaną z zatwierdzeniem projektu podziału tych działek, - wystąpienia zamówień dodatkowych lub uzupełniających niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia. b) zmiany wysokości wynagrodzenia za przedmiot umowy w następujących przypadkach: - wystąpienia prac zamiennych lub robót dodatkowych, - ograniczenia przedmiotu umowy przez Zamawiającego, - wykonania dodatkowych podziałów geodezyjnych działek, - zmiany stawki podatku VAT, c) zmianę zakresu zamówienia w związku z wystąpieniem prac zamiennych lub robót dodatkowych. 2. Przyjmuje się zasadę, że zmiana umowy w zakresie terminu musi wynikać z czynników obiektywnych, których wykonawca nie mógł przewidzieć przyjmując ogólnie istnienie niezbędnych, zgodnych ze stanem faktycznym dokumentów i tryb ich obiegu, kompletność materiałów wyjściowych i czas niezbędny na uzgodnienia z właściwymi instytucjami (wraz z czynnościami administracyjnymi uprawnionych organów). 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdpbytow.pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, pokój nr 2 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie